GM będzie produkować chevrolety w FSO ? |
2006-03-04 09:19:58 :: ShoGun :: Odsłon 1755 |
Nowa szansa dla FSO? Zakupem żerańskiej fabryki jest zainteresowane General Motors - ujawnił Rainer Einenkel, szef rady pracowniczej Opla, niemieckiej firmy GM. Wraz GM na taśmy FSO mogą wrócić samochody Daewoo oferowane obecnie z logo Chevroleta, jednej z marek aut GM.
O rozważanym przez GM zakupie fabryki samochodów w Polsce Einenkel powiedział w ukazującym się w Essen dzienniku "Neue Ruhr - Neue Rhein Zeitung". Wszelkie doniesienia o planach przeniesienia przez GM produkcji samochodów do Polski działają na pracowników niemieckich fabryk Opla jak płachta na byka. Są przerażeni, że to zapowiedź likwidacji miejsc pracy w Niemczech. - Nie mogę się natomiast wypowiadać o rozmowach z GM - powiedział nam prezes FSO Janusz Woźniak. Ewentualnym partnerem FSO byłaby prawdopodobnie firma GM-DAT utworzona przez GM w Korei na bazie upadłego Daewoo Motor. Przez kilka lat koreański koncern był strategicznym partnerem FSO. Obecnie kontrolny pakiet akcji żerańskiej firmy należy do ukraińskiego AwtoZAZ. Koncern z Zaporoża od wielu lat współpracuje z GM. Korzystając z podzespołów dostarczanych z FSO, ukraiński koncern produkuje na przykład samochody Chevrolet Lanos sprzedawane w sieci GM w Rosji. Pragnący zachować anonimowość przedstawiciel GM powiedział nam, że Einenkel ujawnił tajne plany koncernu. - Nie mogę komentować tych informacji - powiedział zaś szef GM Poland Romuald Rytwiński.
Wraz z GM na taśmach FSO mogą pojawić samochody Chevrolet Aveo. Już w przeszłości planowano, że te samochody będą produkowane na Żeraniu, tyle że pod nazwą Daewoo Kalos. Teraz chevrolety z Żerania mogłyby być produkowane nie tylko na polski rynek, ale dzięki kooperacji z AwtoZAZ także na rynki Ukrainy i Rosji. GM z zazdrością patrzy, jak dzięki tanim skodom Volkswagen podbija rynki państw Europy Środkowo-Wschodniej. Teraz dzięki rumuńskiej Dacii w ślady VW ruszyło francuskie Renault. Kooperacja z AwtoZAZ i rozkręcenie produkcji w nowoczesnym ciągle zakładzie na Żeraniu to dla GM szansa na konkurencję z rywalami z Niemiec i Francji. Dla Polski to natomiast byłaby szansa na ożywienie w branży samochodowej.
Żródło: auto.gazeta.pl |
|
|
Strona główna
Forum
Klubowicze
Galeria
Warsztat
Historia
|