Aktualności
Toyota traci rynek
2006-02-11 16:48:10 :: ShoGun :: Odsłon 1304
Polacy kupili w styczniu tego roku 18 tys. 555 nowych samochodów osobowych, o 0,7 proc. mniej niż w grudniu 2005 r. i o 16,5 proc. mniej niż przed rokiem - podał w czwartek instytut Samar, monitorujący rynek. Znaczny spadek sprzedaży zanotowała też Toyota

Poza intensywnymi kampaniami marketingowymi, w styczniu nie wydarzyło się nic, co mogłoby radykalnie zmienić tendencje spadkowe na polskim rynku motoryzacyjnym - czytamy w komentarzu Samara. Z pierwszej dziesiątki jedynie dwie marki - Opel i Honda - rozpoczęły rok z lepszym wynikiem niż w 2005 r.

Najwięcej aut w styczniu sprzedała Toyota - 2 tys. 537, o 22,1 proc. mniej niż przed rokiem. Udział tej marki w polskim rynku zmniejszył się o 1 proc. i wynosi 13,7 proc.

Wzrost udziału w rynku osiągnęła druga w rankingu Skoda - z 12,3 do 12,9 proc. Sprzedano w styczniu 2 tys. 387 aut tej marki, o 12,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na trzecim miejscu jest Opel - 2 tys. 386 sprzedanych aut. Opel uzyskał 72,2 proc. wzrost sprzedaży miesięcznej, co pozwoliło na awans z pozycji siódmej i ponad dwukrotny wzrost udziału w rynku - z 6,2 do 12,9 proc.

Czwartą lokatę zajął Fiat, który sprzedał w styczniu 1 tys. 857 aut osobowych, o 28,1 proc. mniej niż przed rokiem. Udział Fiata w rynku zmniejszył się do 10,0 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Renault - 1 tys. 304 sprzedanych aut, Ford - 1 tys. 283, Peugeot - 1 tys. 38, Citroen - 981, Honda - 862 i Volkswagen - 678.

Pięć kolejnych pozycji na liście w rankingu najchętniej kupowanych w styczniu w Polsce aut osobowych zajmują Chevrolet, Nissan, Kia, SEAT i Hyundai. Wszystkie te marki wykazały spadek sprzedaży na w ciągu roku.

Sklasyfikowany na 16. miejscu Mercedes osiągnął wzrost o 88,5 proc. do 213 aut. Rośnie sprzedaż aut Volvo (12 proc.), BMW (63 proc.), Lexus (263,6 proc.), Saab (130 proc .), MINI (300 proc .).

Większość marek oferujących pojazdy dostawcze uzyskała lepsze wyniki niż w styczniu 2005 r. Najwyższe wskaźniki wzrostu osiągnęły Nissan (217,4 proc.) i Andoria (150 proc.). Ogółem w styczniu tego roku kupiono w Polsce 2 tys. 343 samochody dostawcze, o 37,3 proc. mniej niż w grudniu 2005 r., ale o 7,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na pozycję lidera awansował Fiat (drugi przed rokiem) ze sprzedażą 546 aut, o 26,4 proc. większą niż rok wcześniej. Taki rezultat zapewnił tej firmie wzrost udziału w rynku z 19,8 do 23,3 proc.

Drugie miejsce zajął Renault (trzeci rok wcześniej). Francuski producent sprzedał na polskim rynku 274 pojazdy, o 8,7 proc. więcej niż przed rokiem, zwiększając udział w rynku z 11,5 do 11,7 proc.

Na trzecim miejscu znalazł się lider sprzed roku Volkswagen z 265 sprzedanymi autami. Niemal 43-proc. spadek sprzedaży spowodował utratę udziału w rynku tej marki - z 21,2 do 11,3 proc.

Ogółem w styczniu 2006 r. na polskie drogi wyjechało 20 tys. 898 nowych samochodów osobowych i dostawczych, o 14,4 proc. mniej niż przed rokiem
Strona główna Forum Klubowicze Galeria Warsztat Historia
Google




Kopiowanie zdjęć i/lub treści zawartych na stronie www.kadett.d.pl bez zgody autorów zabronione.
Projekt i wykonanie ShoGun :: gg 82395
Copyright © www.kadett.d.pl

[[ 556384 ]]
Valid CSS! Valid HTML 4.01 Transitional